Dingle Peninsula

Acum o saptamana am fost o tura cu mama pe peninsula Dingle, in County Kerry, la vreo 2 – 3 ore de Limerick. Vremea a fost …. hm, ca in Irlanda, cu vant si ploaie. Traiasca „padis training”, ca altfel tara asta poate sa deprime continentali ca noi :).

Din Tralee, care e un oras mai mare si ma in-land, am mers la Dingle, care e cumva cel mai mare oras (DOH!) din peninsula. De aici am luat biciclete si am facut o tura – circuit de doua zile, pe partea de sud si de vest a peninsulei.

Ca peste tot altundeva unde am reusit pana acuma sa merg prin Irlanda, exista o gramada de istorie pastrata pe aici, si nu secolul XVII. E plin peste tot de cladiri si forturi construite in epoca pietrei si mai incoace. Toata partea asta de sud – vest a Irlandei e plina de ziduri de piatra, facute fara vreun fel de ciment / mortar, si care impanzesc tot (is inclusiv ziduri de-astea drept in sus pe deal!)

Normal ca am dat si de un pic de plaja, undeva la un loc la care ii zice Ventry.

Pe partea din vest a peninsulei, la ocean este fata de stanca, si bate un vant, uaaai. Dar e un peisaj exceptional! Ne-am cazat la un hostel ok, si am bagat o cina incredibila la singurul restaurant pe care l-am gasit prin zona.

A doua zi ne-o plouat in ultimu hal, am mers cat am putut de repede la Dingle si am bagat un mic dejun irlandez in Dingle undeva pe la 11:30 (sa traiasca irlandezii si micul lor dejun servit pana la 12!).