Super-tură – postponed 'till further notice

De câteva săptămâni tot îmi doresc să fac o ieșire, să trec de la Șureanu la Sarmizegetusa. Am tot plănuit, au tot intervenit chestii, am tot schimbat.

Ca să trecem peste costul incredibil al transportului până la Oașa, planul inițial de Șureanu la Sarmizegetusa s-a lungit într-un plan Cindrel – Șureanu – Sarmizegetusa, cu urcare prin Păltiniș. Pentru că în varianta nouă, o mare parte din transport se poate face cu personalul, prețul estimat inițal a scăzut cu 50%.

În sfârșit, marți am plecat spre Sibiu, într-o formație de 15 cercetași, cu Bogdănel care ni s-a alăturat acolo. Am stat o oră în Sibiu, am dat o tura prin centru, apoi ne-am înghesuit într-un autobuz deja plin până la Păltiniș. De aici, drum de piatră cât cuprinde.

Din păcate, la un moment dat, după ore bune de urcare, unui membru al grupului i s-a făcut rău puternic, și a trebuit să renunț la urcare și să ne întoarcem înapoi. Ceilalți au continuat, către Cindrel, și au înnoptat după el, la buza pădurii, înspre lacul Oașa. Noi am înoptat la refugiul Cînaia, la 1775m, și ne-am întors a doua zi, cu greu, către Păltiniș, de unde ne-am întors acasă.

Dificultatea traseului și căldura puternică (dar și lenea, cred eu), i-a oprit și pe ceilalți, care de la Oașa s-au întors către casă în a doua zi, și au ajuns chiar mai repede decât noi. Traseul ăsta fuge de mine, și se pare că nicium nu reușesc să-l abordez cum trebuie. Acum intrăm în pregătirile pentru Campul Centrului Local, și nu o să mai fie rost, dar poate la toamnă, după ce se rezolvă una alta pe la facultate, mai încercăm odată.

O oră în altă țară - centrul Sibiului
Teo, cu Dora, Tudor și valea de la Păltiniș în fundal
La întors

5 comentarii la „Super-tură – postponed 'till further notice”

1. În principiu forever. Vremea și natura îl mai strică, e acolo de vreo 20 de ani și nu mai e prins în toate locurile. Prima secțiune a cheilor (dinainte de caprioara) e făcuta acuma cu niște trepte metalice, niște scoabe, și ce rămâne în sus, în zona mai puțin accesibilă, nu a mai fost modernizat. Oricum, acum când am fost noi, se putea trece liniștit prin apă, dacă treceai cu grija numa până la brâu se intra :P

1. Mda, nu știu dacă planurile au omorât ieșirea sau alte considerente. Oricum, eu tot cred ca la munte se aplică regula celor 5 de p : proper planning prevents poor performance, right? :P