Back to working on the car

M-am întors la lucrul la mașină, în timp ce încerc, în paralel, să dau câte o idee și la planul pentru Eurobot. Avem momentan două idei, două strategii diferite, fiecare cu bubele ei, dar măcar, de azi avem toate pisele de care avem nevoie. Acum trebuie doar să ne hotărâm cum vrem să le punem laolaltă :)

Pentru mașinuță am mai lucrat la controller-ul de viteză. Am reușit până la urmă, după multe experimente mai mult sau mai puțin reușite, urmărind o idee a domnului profesor, să fac un driver pentru motorul cu perii (motorul de mișcare) al mașinuței, folosind relee de 8A pentru puntea H (pentru direcție) și un pe post de intrerupător (pentru PWM). Schema asta funcționează primind PWM de undeva, dar controller-ul mașinuței encodează și direcția, tot în PWM (adică factor de umplere 50% înseamnă full stop, 0 înseamnă înapoi și 100% înseamnă full înainte).

Ca să pot să-i dau controllerului meu ce are nevoie (un semnal PWM pur, și doi pini de control pentru direcție înainte / înapoi) am folosit un ATMega32, de care mai aveam de la alte proiecte mai vechi. M-am tot câcâit să învăț cum se face un PWM și marți sau miercuri m-am pus și am citit documentația de la ATMega, și am produs un PWM, apoi am folosit Input Capture Unit-ul (guess what that does) să traduc semnalul PWM de la PMS5005 (placa de control a robotului) într-un PWM și o direcție pentru controller-ul meu. Cu sprijinul lui Dan și al osciloscopului am trecut peste o parte din bug-uri, dar încă nu reușesc să variez PWM-ul de la ieșire corect în funcție de PWM-ul de la intrare. Dunno why yet, dar dacă există oameni care știu pitfall-uri în partea asta de Input Capture, please do tell!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.