Gata!

Din când în când mai fac câte un proiect web (site și / sau aplicație web) nu atât pentru că îmi place, ci pentru că nu strică niște bani în plus. Ultimul la care am lucrat mi-a cam tăiat tot cheful de proiecte de genul ăsta.

Nu o să dau nume sau adrese, dar am început proiectul ăsta cu mult entuziasm acum multă vreme, și am făcut ce consideram atunci o treabă bună. Ca de obicei pentru proiecțelele astea ad-hoc, au existat doar discuții de principiu cu clientul, am implementat cum mi-am imaginat eu că ar fi mai util. și am predat. Am lucrat destul de mult, pentru destul de puțini bani – comparat cu ce-am auzit prin alte locuri.

Ce m-a deranjat însă a fost atitudinea clientului. O grămadă de românisme, începând cu slogane fără sens care TREBUIE să apară peste tot, și NECESITATEA IMPERIOASĂ a unei animații pe fiecare pagină, la chestii mult mai mărunte, cum ar fi imagini luate de client de pe net – Google Images – și predate, pe contract, cu asumarea responsabilității că are drepturi de autor asupra lor.

Între timp, am mai avut două mentenanțe pe același proiect. Am acceptat să le fac, dar de fiecare dată am fost dezamăgit de abordarea clientului. Ideea nu a fost niciodată să se ocupe să crească calitatea, ci cantitatea prezentată. Asta în condițiile în care site-ul are maxim 10 vizitatori pe zi.

Am văzut modelul ăsta la foarte mulți clienți de-ăștia micuți. Ca și oamenii ăia care angajează arhitectu să le facă casa, și după aia vin ei cu tot felu de idei și propuneri care TREBUIE integrate, indiferent dacă modelul inițial permite sau nu asta. Așa și ăstia, vor imagine la calitate, da nu l-ar lăsa pe ăla care cu asta se ocupe să-și vadă de treabă, trebuie să insiste pe ideile LOR, că alea-s mai bune, ca și cum ar știi despre ce vorbesc. Spre exemplu s-a insistat pe utilizarea trafic.ro pentru monitorizarea vizitelor, cu toate gă este instalat și tracker-ul de la google analyitics. Pentru ce? Cine intră pe trafic.ro să-și aleagă site-ul de unde o să cumpere ce o avea de cumpărat?

Ultimul update a durat forever pentru că m-a prins în perioada cu licența și n-am prea avut loc de mișcat, dar azi am încheiat cu el, și, deși mă aștept să mai am de făcut reparații pe ici pe colo, sunt foarte fericit că am închieat, și îmi promit să nu mai îmi fac de lucru cu astfel de clienți vreodată.

2 comentarii la „Gata!”

  1. Parerea mea, daca nu vrei sa te lasi complet de freelancing, e sa inveti sa tratezi si cu astfel de clienti. Sa-i mirosi de la inceput cum gindesc, sa stii cum sa-i tratezi si ce asteptari sa ai de la ei. Iar la unii le spui pur si simplu ‘pas’ ca-i normal sa pierzi clienti, lucru ce doar te poate ambitiona sa cauti altii in schimbul celor pierduti (si care nu meritau). Spor la treaba si hai la o discutie la noi pe forum :)

  2. De aia e bine sa ai specificatie clara, scrisa si cat se poate de detaliata de la inceput, ai semnat pe specificatia aia, ai predat ce scrie in document, la anu si la multi ani. Ce-i in plus, sunt features si, sunt, bineinteles, pe bani :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.