Cioclovina 2006

Cioclovina 2006 a fost o Şcoală de Primăvară pentru eXploratori organizată în cadrul Parteneriatului ESR – ONCR.

No, lăsasem povestea la momentul în care la 23 am plecat acasă să facem bagaje pentru Cioclovina. Normal că am lungit-o şi mi-am terminat bagajul pe la 3 jumate, după care am făcut tema la ASDN pe care i-am trimis-o lui tzucre să o predea pentru mine (mersi tzucre!), şi pe la 4 am adormit.

Normal, la 5 jumate am fost în picioare, la 6 fără 10 la gară. Am luat bilete până în Călan, dar am aşteptat vreo 3 ore în Simeria, moment numa bun ca să ne punem în ordine cu bagajele, că erau multe lucruri care nu intraseră încă în bagaje, de gen pâine, scule …

No bun, din Călan până la baza dealului de la Cioclovina am fost cu domnul Adi Sopineanu, care ne-a dus şi în Retezat anul trecut, şi cu care am socializat mai mult în timpul campului. La 12 am fost sus, după un urcuş de jumătate de oră cu nişte SuperRucsaci :). În primele 10 minute am făcut cunoştinţă şi cu elementul nelipsit din peisajul „cioclovinean” : nămolul.

No, am ajuns sus la locul de camp, am avut o întâlnire cu echipa ABCdar să vedem de program, ne-am instalat cu corturile. Totul se întâmpla deja prea repede pentru mine, pentru că aveam mult prea puţine ore dormite şi prea puţină mâncare la bord.

Am stabilit programul pentru prima zi, am stabilit nişte reguli, a fost deschiderea, în Nămol, au fost ridicate steagurile de reprezentantul patrulei care a câştigat premiul I la şcoala de iarnă de anul trecut (adică Alba). Apoi au urmat jocuri de cunoaştere şi multe discuţii în staff despre programul zilelor ce urmează. În casa lui Gherman s-a modulat un cinematograf, pentru ca cei ce urmau să meargă la peştereală a doua zi să vadă cum arată peştera şi să îşi facă o idee despre ce e vorba.

După 23, trebuiau să urmeze discuţii în echipa ABCdar, dar s-au extins discuţiile despre hike şi despre alte detalii, şi eu, care eram DISTRUS, am plecat să mă culc. Am aflat mai târziu că Iuli a fost chemată să îmi ia locul :). No, când să mă culc am făcut cunoştinţă cu alt personaj cioclovinean: Panta. Atât de înclinată e grădina lui Gherman unde am putut să punem corturi, încât sacul alunecă pe izopren instant. Adică nu că te trezeşti dimineaţa mai jos. Nu apuci să adormi că eşti mai jos :)

No, după o noapte dormită şi nu prea în pantă, de dimineaţă am aflat ce pregătiseră ceilalţi ca şi program pentru ziua aceea şi apoi am plecat cu eXploratorii în hike. Am făcut o tură uşoară pe o vreme superbă, am văzut un pic din formaţiunile carstice din zonă, zidul dacic de apărare, şi în final, cetatea Piatra Roşie. Pe drum am mâncat leurdă, care e o plantă ale cărei frunze au gust de usturoi. Tot pe drum au fost şi 2 chestionare, pe care, surprinzător, mulţi dintre cercetaşi nu au reuşit să le completeze cum trebuia …

La Piatra Roşie mi-am luat şi un ghid al cetăţilor dacice, dar după aia l-am pierdut :)… La cetate am făcut câteva activităţi pentru Daruri pentru Pace, care au avut rezultate …promiţătoare. No, la întoarcere, patrulelor li s-a cerut să se descurce singure, şi noi, liderii, am luat-o către casă ultimii… normal că la întoarcere a început o super super ploaie, grindină şi şiroaie de apă pe copaci included, aşa că atunci când am ajuns în camp … ne aştepta … supernoroiul.

După masă am mai avut discuţii pentru programul de a doua zi şi o evaluare a progresului atunci, apoi o întâlnire cu liderii şi după aia o întâlnire cu echipa ABCdar. De data asta nu mai eram AŞA obosit şi am stat şi eu până la capăt, care a fost la 02:00 AM.

No, încă o noapte, în noroi, în panta. Încă o noapte în care am făcut pe viermele încercând să obţin o poziţie acceptabilă. (normal că n-am reuşit).

De dimineaţă, normal, prin noroi, am plecat în tură către peştereală, în pantaloni scurţi, pelerina soră-mii, fără rucsăcel, că al meu era … obviously UD. Vremea: normal, ploaie. Terenul: normal, noroi. La peştereală am făcut iarăşi nişte activităţi de Daruri pentru Pace, şi după aia am intrat în peşteră şi am făcut rapel. Vremea: tot ploaie, … bleah.

După masa am ajuns înapoi acasă, am avut discuţii multe şi aprinse despre clasamentul patrulelor şi am pregătit un pic premiile. Fiesta a fost în şcoala din Cioclovina, patrulele au avut scenete, am avut festivitatea de premiere, şi apoi ne-am întors în camp, unde s-a cântat la foc.

No, încă o noapte în pantă şi noroi, deja ceva normal. De dimineaţă am strâns, am bagat totul în rucsaci, am mers pe jos, cu dnu Sopineanu, cu un autobuz şi apoi cu trenul până am ajuns în Alba.

În ziua cu peştereala, un câine MANIAC mi-o distrus cortul cu totul :)