Semetrul ăsta, înafară de documentarea și punerea în temă pentru doctorat, am dat o mână de ajutor la o materie numită Rețele Industriale Eterogene și Tolerante la Defecte. Am pus acum ceva vreme niște prezentări aici pe blog, care au fost prezentări pe care le-am făcut la cursurile de RIETD cand au venit mai mulți studenți decât profesori (s-a întâmplat de vreo trei ori).
Înafară de cursuri, a fost o serie de teme de laborator, în care s-au implicat 8 studenți din cei aproximativ 20 de la modulul lor de master, și 6 au predat temele la sfârșitul semestrului. Când le-am propus, lui Alex și mie ni s-au părut temele mișto, dar se pare că lor nu :). Temele se ocupau cu roboței Mindstorms NXT, cu comunicație Bluetooth, cu comunicație ZigBee și cu alte trăznăi în aceeași gamă (lista completă cu temele și cu descrierea lor este aici).
Până la urmă, am avut niște rezultate interesante, spre exemplu toate cele 3 echipe au implementat comunicația Bluetooth între doi roboți, într-o formă sau alta. Una din echipe s-a evidențiat în mod deosebit, prin implementarea unui task condus prin Bluetooth între mai mulți roboți, dar și un sistem de pasare a mesajelor printr-un nod central și o interfața de conducere a robotului prin intermediul unui GUI cu un volan, de pe PC.
Băieților din echipa asta din urmă le-am propus să își mai rafineze proiectul și să încerce să scrie un articol pentru conferința Eurobot.
Înafară de studenții de mai sus, au mai fost trei studenți la doctorat care au ales materia asta ca una din cele 4 materii care trebuie făcute în pregătirea doctorală, care în principiu toți trei s-au ocupat de ZigBee.
Cu acordul lor, voi pune codul în SVN-ul de la robot, așa că dacă sunt pasionați Mindstorms NXT out there, să poată să refolosească ce au făcut ei :)
Testul final pentru materie a fost grilă și l-am pregătit eu. Am încercat să pun întrebări de bun simț, cu răspunsuri nu neapărat evidente dar deductibile și ușor de identificat chiar dacă dădeai numai un ochi pe prezentări, nu și pe documentația relativ serioasă pe care am pus-o pe site. Totuși, din 19 întrebări, doar 2 din cei 8 studenți a făcut mai mult de jumătate, ceea ce m-a cam întristat. Adică măcar pe prezentările care erau pe site puteau să dea un ochi…