Lucrez pentru nivelul național al ONCR din 2004, de când am intrat la facultate. Am pornit, ca mulți dintre ceilalți care lucrează la nivelul național, dintr-o dorință de a contribui la ceva mai mare, dar și dintr-o nevoie de a reprezenta cercetașii din Centrul meu Local în foruri mai mari, unde se luau decizii care ne priveau direct. Am trecut prin mai multe echipe, și am dus la capăt task-uri atât de variate că nu pot fi cuprinse într-o anume poziție. De la design grafic la concept de campanii și de la încărcat materiale în dubă la prezidiul Adunării Generale. Am întâlnit foarte mulți cercetași, mai mulți aici decât în străinătate, și am bătut țara în lung și lat. În tot timpul ăsta am învățat multe lucruri despre oameni, despre cercetași și despre organizația noastră.
Când, în 2010, mi s-a propus (ca să nu spun cerut :P) să candidez pentru Consiliul Director, aveam o imagine destul de clară a problemelor pe care trebuia să le rezolv – o am și acum. Totuși, după mai bine de un an și jumătate sunt mai aproape de linia de start decât de cea de finiș – și trebuie să admit – am nevoie de o mână de ajutor. De fapt, am nevoie de mai multe mâini. Și nici niște capete n-ar strica!
Mi-am propus să organizez o echipă. Nu va fi o echipă omogenă. Nu există o fișă de post definită – caut oameni entuziaști și pricepuți care să își poată rupe din timp să ajute la câteva proiecte de infrastructură pentru ONCR, fără ca nivelul lor local să aibă de suferit. Din păcate abilitățile cercetășești, deși sunt necesare – nu sunt suficiente pentru proiectele pe care mi-am propus să le implementăm.
Ca să vă faceți o imagine, unul din proiectele la care lucrăm este o aplicație web cu acces distribuită pentru gestiunea Centrelor Locale – membri, cotizații, inventar, activități. O secțiune a aplicației trebuie să facă gestiunea documentelor pentru ONCR, atât la nivel local cât și la nivel național. O altă secțiune trebuie să facă o conexiune cu ScoutShop. ScoutShop al cărui magazin online trebuie să îl punem pe picioare. Vrem să avem unul sau mai multe newsletter-e către Centrele Locale, fie ele și online – care trebuie făcute din date care vin de la Consiliul Director și de la Centrele Locale. Vrem să avem carduri pentru toți membri. Vrem ca Centrele Locale să aibă toate posibilitatea să aibă un site, să poată să își țină finanțele online. Vrem campanie de 2% în fiecare Centru, și pentru asta avem nevoie să pregătim o campanie și să îndeplinim o serie de pași administrativ. Vrem o bază de date cu cântece pentru cercetași de unde să-și poată scoate oricine cărți de cântece pentru camp – și o bază de date de fotografii de calitate de la cercetași din toată țara, ca să le putem folosi oricând avem nevoie de ceva pentru media sau pentru publicații în interiorul organizației. Și avem nevoie de aproape toate ieri.
După cum ați văzut, de lucru este – este și de programat, este și de desenat, este și de conceput și de organizat. Nu vă pot promite decât că dacă vă puneți mintea și imaginația la contribuție, veți ajuta cercetășia din România să crească, iar experiența acumulată vă va fi utilă, la un moment dat în viață. Asta și că eu sunt pregătit să dau mai departe tot ce am învățat de când fac lucruri de-astea pentru cercetași.
Cine se bagă?
Ba, nu ma pricep la programare, dar in rest pot sa incerc sa ajut :) count me in!
Dupa mine newsletter-ele tin de Comunicare. Deci m-as baga sa dau o mana. :D
Inca un voluntar aici! In ceea ce priveste gestiunea Centrelor Locale.Insa doar pe partea de informatii, nu si pe partea de aplicatie web:)
Si eu as putea ajuta un pic, asa cat ma pricep.
Count me in!
Daca ai nevoie te pot ajuta cu cea mai mare placere in orice !